Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Sokszor harcolni kell az igazságért

Történt, hogy tegnap a piacon vásároltam a fiamnak egy nadrágot, a méret száma szerint megfelelőt. Nagy örömmel hazavittem, a gyerek munka után átjött felpróbálta sajnálatosan túl nagy lett a derekánál és az ülep részen. Olyan trottyosan nézett ki rajta.

Ma délben visszavittem a "kereskedő"höz, cserélje ki egy számmal kisebbre. Nem volt neki csak egy libafos zöld színű. Mondtam, hogy ez nem az a szín, nem fogadom el, inkább fizesse vissza az árát.

Erre felháborodva közölte, hogy képzelem én azt, nincs előírva hogy visszaadja az árát, fogadjam el a más színű, csere nadrágot.

Nagyon méltatlankodva bár, de visszafizette a nadrág árát, és közölte, ne menjek vásárolni többet hozzá, mert nem vagyok szívesen látott vásárlója.-finoman fogalmaztam.

Úgy tudom törvény van rá, hogy három napon belül kötelesek visszavenni a hibátlan cimkés árut és az ellenértékét kifizetni. Hogy ez most a piaci kofára(kereskedőre?) miért nem érvényes nem tudom, minden esetre elmentem a piac igazgatóságára panaszt tenni, ott részben nekem adtak igazat, de azt nem támogatták, hogy a pénzt vissza kell fizetniük, csak a csere lehetőségével értettek egyet.

Érthetetlen, hogy egy napi szinten kereskedelemmel foglalkozó, nagy forgalmú piacon, hogy nem ismerik a hatályos jogszabályokat, arra vonatkozóan, hogy a vásárlónak milyen jogai, és lehetőségei vannak vitás esetekben?

Egyre több anomáliával találkozom, vagy én vagyok érzékenyebb?

Nem a szekrénynek vásárolok, hanem napi használatra, és néha előfordulnak ilyen váratlan problémák. Senkinek sem kellemes visszamenni egy boltba, reklamálni, főleg, ha még gorombák is vele.

Kértem, hogy adja meg a cége nevét, nem volt hajlandó. Megjegyzem blokkot sem kaptam tegnap a vásárlásról.

Kereskedők szégyene az ilyen ember, mindent meg lehet beszélni normális hangnemben, és nem minősíteni a vásárló személyiségét. Ennek minden vevő a hülye kategóriába tartozik.