Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Az édesburgonya

 Az édesburgonya (Ipomoea batatas) egészség megőrző hatásai

 

Egy átlag amerikai csak 1,9 kg édesburgonyát fogyaszt évente, és ha helyesek a megfigyeléseim, annak is a nagy részét, mint sült burgonya az éttermekben felszolgált szendvicsek mellé.

Természetesen, a sült édesburgonya nem különösebben egészséges, mivel zsírban sült. De mi a helyzet a főtt édesburgonyával? Jó hatással van-e az édesburgonya a szervezetünkre, és az étrendünk részének kell lennie?

 

Jó hatással van-e az édesburgonya a szervezetünkre? Mit mondanak a tudósok?


Néhány évvel ezelőtt, a Tudomány a közjóért táplálkozási szervezet központja (CSPI) 18 zöldségről készített tanulmányt, amelyben a rostok, a vitaminok és a tápanyagok mennyisége szerint osztályozták őket. Az édesburgonya érte el a legjobb eredményt és magasan vezette a listát.

 

A CSPI központ tanulmánya szerinti tíz legjobb zöldség listája és értékei:

§                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

batata.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Sült édesburgonya 184

§    Sült burgonya 83

§    Spenót 76

§     Leveles kel 55

§     Brokkoli 52

§     Vegyes zöldségek 52

§     Sült sütőtök 44

§     Kelbimbó 37

§     Nyers káposzta 34

§     Zöldborsó 33


Az édesburgonya értéke kétszerese volt bármelyik más zöldségnek! Egyszerűen lenyűgöztek ezek a számok.

Egy édesburgonya biztosítja a napi javasolt A-vitamin bevitel kétszeresét és a napi C-vitaminszükséglet egy harmadát. Gazdag B6 vitaminban, rostban, vasban és káliumban, nagyon kevés zsiradékot és nátriumot tartalmaz.

Az édesburgonyának nagyon sok előnye van az egészségünkre nézve. A tanulmányok kimutatták, hogy olyan betegségekre van jótékony hatása, mint a cukorbetegség, a rák, a köszvény és a gyomorfekély.

Az édesburgonya és a yamgyökér másik előnye, hogy a bennük lévő természetes ízanyagnak köszönhetően már nincs szükség vaj vagy só hozzáadásához. Fogyasztható köretként sovány húsokhoz vagy más zöldségekhez. Így az édesburgonya van a legjobb hatással a szervezetünkre.

 

Akkor hát jó-e az édesburgonya vagy sem? 


A végeredmény kimondja, hogy az édesburgonya nemcsak, hogy jó hatással van a szervezetünkre, de ez az egyik legtáplálóbb zöldség, amit fogyaszthatunk, feltéve, ha nem teszünk hozzá sok vajat, vagy nem sütjük zsírban.

Számos édesburgonya receptet találhatunk az interneten, tehát nem okoz nagy fejtörést hogyan is készítsük el. Ha szeretnék személyesen megtapasztalni az édesburgonya jótékony hatását, próbálják ki legközelebb, amikor a zöldséges részlegen barangolnak.

A cikk az alábbi honlapon jelent meg:

édenkert.hu

 

 
 


Utolsó kép



Archívum

Naptár
<< Szeptember >>
<< 2020 >>
Ke Sze Csü Szo Va
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Statisztika

Online: 18
Összes: 1145324
Hónap: 19403
Nap: 693